09 April 2009

Spreading Islam thru Photography

Salam alayk..
Buat julung-julung kalinya saya selitkan keindahan seni dalam blog saya.Pada mulanya saya fikirkan untuk create blog baru untuk mengasingkan topik ini.Tapi bila fikirkan balik,Islam dan Seni tidak boleh dipisahkan.Lebih-lebih lagi inilah tujuan saya,"Berdakwah melalui seni",InsyaAllah.Mungkin sambil-sambil blogger membaca entry saya yang lain,mereka juga boleh melihat keindahan seni islam itu sendiri.So dibawah ini merupakan gambar-gambar yang bagi saya mempunyai mesej dakwah tersirat.Ingin saya katakan,"These are not my own pictures".InsyaAllah,saya akan upload koleksi saya disini ataupun kalian boleh klik pada gambar "Photography" pada ruang 'My passion' di sebelah kanan blog untuk melihat hasil kerja saya yang tak seberapa.Jom kita lihat keindahan Islam!:) Credit for the photographers!:D





"Islam and Jews"
What a beautiful contrast.


"Niqab"
Niqab is not a must.But if you wear it,you will feel safe just by 'that piece of cloth'.


"They can,we can!"
People always judge muslim women by our appearances,the fact is,we can do almost everything like others but still,we are obeying Allah's rules.


"Only YOU"
Although this picture was not taken by a high-quality camera,but for me,the message and the focus is so strong.


"Woman in Islam"
Proud to be muslim,woman.Celebrate it with your hijab.

1 comment:

DH said...

salam...
very good pic, i love them...keep up the good work :)

Post a Comment

Korang ada apa-apa nak komen?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...