23 June 2011

Saya peminat lagu lama orang putih.

Salam brothers & sisters,

Lagu lama

Ada yang kata,
"Ish kau baru umur 24 tahun,lagu zaman-zaman ibubapa kau juga yang kau dengar.Penat je Lady Gaga dan Rebecca Black buat lagu tapi kau dengar yang zaman dulu juga."

*Gambar yang xde kene mengena dengan entri*


Ya,saya meminati lagu lama lebih-lebih lagi yang omputeh punya.Bukan saja lagu pada zaman ibubapa saya,tapi datuk nenek saya juga..dan berkemungkinan nenek moyang saya! *Buat muka "O"*
Telinga saya masih boleh terima muzik pada era 50an sa-hingga 90an.Tapi kalau kurang daripada 50an,eerr..agak susah sikit.Tapi ni tak bermakna saya tak dengar lagu-lagu baru ye,saya dengar juga.Ini cuma minat tambahan saja. ;)

Pernah dulu masuk music store,lepas tu kan ada tempat yang boleh test dengar kan?Sebelah tangan ambil yang CD kompilasi oldies 50an keatas,sebelah tangan lagi ambil yang 20an punya!Ha amik kau.Saja nak try dengar since dah terjumpa kan.Album cover dia pun memang sangat epic.Saya suka!Lepas dah dengar yang CD kompilasi,hati dah tak sabar-sabar nak dengar yang 20an punya..Lalu saya pun pasang dan siap tutup mata sambil pegang headphone.Nak ambil feel klasik la kunun.Sekali....



.
.
.
.
.
.
.
.






Mintak mahap la,saya memang peminat oldies,tapi kalau dah terlampau klasik,gegendang telinga saya dah takleh tercapai dah.Tapi kalau Nat King Cole,i may still consider it since he had such an angelic voice.

Ok,dah dengar dua-dua CD,saya pun ambil lah yang CD Kompilasi tu untuk ke kaunter pembayaran.Masa tu saya pergi dengan parents saya.Jadi saya pun terjumpa mama saya yang sedang membelek-belek CD.Tanyalah dia,dia amik CD apa?Sekali tengok kat tangan dia,mak aih!BEYONCE!Tak menahan betul mak aku ni.Kita dah terbalik era dan waktu ye ma?LOL.

Ok berbalik kepada topik.Saya suka lagu english oldies ni sebab:

1. Musik dia natural.Sebab masa tu kan takde beatbox and meja gesek-gesek CD tu kan.
2. Orang dulu lebih sincere bila menyampaikan lagu.Tak perlu nak gelek-gelek.Pakai baju kilat-kilat suma.Diorang hanya pakai kot saja.Yang perempuan pakai long dress.Gaya pun sopan je.
3. Tajuk lagu dan lirik sangat catchy!


Antara penyanyi lama yang saya suka lagu-lagunya ialah:
1.Frank Sinatra
2.The Everly Brothers
3.Dana
4.Paul Anka
5.Nat King Cole
6.The Carpenters
7.The Mamas and The Papas
8.Brian Hyland
9.ABBA
10.Bee Gees
11.The Beetles

dan banyak lagilah...

Ok,nak dengar lagu oldies?Jom layan.

The Everly Brothers- All I have to do is dream
Saya suka melodi dan tajuk lagunya.

Ada diantara liriknya yang bermanfaat dan sesuai untuk dihayati walaupun ia bukan nasyid.Dengar ni,

Dana-All Kinds of everything
Lagu ni menceritakan tentang keajaiban alam sekitar ciptaan Tuhan yang Esa.


Krooooohhh....Krooohhhhh...
Oh,terlena seketika.Syahdu sangat.Itu belum dengar lantunan alQuran dan Zikir lagi.Memang sangat takleh lawanlah kan.
 
Hurm,Ok tak lagu-lagu lama?Still tak ok?Ha?Tak cukup klasik??Baiklah......Silakan dengar yang ini pula untuk nilai keklasikan yang lebih nyata...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Amik kau!Lagu kurun ke-17 aku kasik...
Bye,mak lari dulu.Selamat mendengar yeeeeeee................~

*Lariiiiiiiiiii!*

1 comment:

Anonymous said...

Still ok. Dah 24! Saya ni. 13 thn. Minat lagu oldies org gelak. Tapi lebih kurang je kita. Still je dgr lagu sekarang :)

Post a Comment

Korang ada apa-apa nak komen?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...